برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو
مو یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری هر فرد است و برای خوش تیپ جلوه دادن همه مهم است، بنابراین همه به دنبال راه هایی برای داشتن موهایی سالم و زیبا هستند.
گاهی اوقات موها آسیب می بینند و شروع به ریزش می کنند. دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، از جمله استرس روحی و جسمی، استرس، بارداری و زایمان، تغییرات هورمونی، مصرف داروها و قرص های شیمیایی، ژنتیک، کیست تخمدان، کم کاری تیروئید و رژیم غذایی نامناسب.
رژیم غذایی:
از بین تمام مواردی که در مورد ریزش مو ذکر شد، رژیم غذایی بسیار مهم است زیرا رژیم غذایی نادرست باعث می شود بدن شما تمام مواد معدنی و مواد مورد نیاز خود را دریافت نکند و بدن از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و به ویژه از این ضعف ها رنج می برد. باعث ریزش مو شود
اما کدام غذاها مناسب هستند؟؟
اگر به دنبال غذاهای مناسبی هستید که مشکلاتی مانند ریزش مو ایجاد نکند، باید به این نکات توجه کنید.
سیلیکون
یک رژیم غذایی خاص باید حاوی سیلیس باشد. شما می توانید سیلیکون را در قسمت بیرونی سیب زمینی، فلفل سبز، فلفل قرمز و خیار پیدا کنید.
سایر غذاهای حاوی سیلیس:
غلات، جوانه لوبیا، آجیل کامل و همچنین غلات کامل که همراه با پوسته خورده می شوند حاوی سیلیس هستند و برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند.
ویتامین سی
ویتامین C نیز یکی از اجزای رژیم غذایی شماست. معمولا این ویتامین جذب آهن را در بدن افزایش می دهد و همچنین نقش تسهیل خون رسانی به بافت مو و پرفیوژن پیاز مو را ایفا می کند اما نمی تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
همچنین بخوانید : چگونه از خشکی لب جلوگیری کنیم؟
اینها ویتامین هستند
یکی دیگر از ویتامین های مهم برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو در رژیم غذایی، ویتامین E است. مغزها، دانه ها و روغن زیتون سرشار از این نوع ویتامین هستند.
ویتامین A
اگر ریزش موی شما به دلیل کمبود ویتامین A است، بهتر است از غذاهای غنی از این نوع ویتامین استفاده کنید.
ویتامین B
سعی کنید در رژیم غذایی خود جایی برای ویتامین های B ایجاد کنید. یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود ویتامین ها از جمله ویتامین B6 و بیوتین، اینوزینول و اسید فولیک است.
غذاهایی مانند لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، سویا، مخمر، آجیل، دانه ها و تخم مرغ سرشار از ویتامین B هستند.
مواد معدنی:
مواد معدنی را در گوشت بره، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون پوست، لوبیا قرمز، ماست کم چرب، قارچ، تخمه آفتابگردان و بادام پیدا کنید.
بهترین غذایی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید!!
اگر به دنبال رژیم غذایی مناسبی هستید که باعث ریزش مو نشود، بهتر است این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود فراموش نکنید.
اسفناج:
اسفناج سرشار از آهن است و به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند. اسفناج همچنین حاوی امگا 3، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است که به موها درخشندگی می دهد و از ریزش مو جلوگیری می کند.
دانه های آفتابگردان:
سرشار از ویتامین B است که گردش خون را تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.
بک:
چغندر حاوی نیترات است و پس از جذب در بدن، مواد شیمیایی تولید می کند و گردش خون را بهبود می بخشد که جریان خون را در فولیکول های مو بهبود می بخشد و از ریزش مو جلوگیری می کند.
همچنین بخوانید : پاکسازی گیاهی
مرغ:
امگا 6 یا اسید چرب غیر اشباع که رشد مو را تحریک کرده و موها را پرپشت و سالم می کند. مرغ را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.
فلفل قرمز:
ویتامین C در فلفل قرمز وجود دارد و از موهای شکننده محافظت می کند. ما اغلب به اشتباه فکر می کنیم که پرتقال بهترین منبع ویتامین C است، اما اگر فقط نیمی از فلفل قرمز حاوی حدود 158٪ ویتامین C باشد، برای ریزش مو مناسب است.
تخم مرغ:
تخم مرغ حاوی نوعی ویتامین به نام بیوتین است که باعث رشد مو می شود و شما می توانید با استفاده از تخم مرغ دو نقطه را با یک تیر مشخص کنید، یعنی از ریزش مو جلوگیری کنید و از ناخن های خود محافظت کنید.
لوبیا:
عدس حاوی مقدار زیادی پروتئین، آهن، روی، بیوتین و اسید فولیک است که باعث بهبود خون رسانی و تشکیل سلول در بدن شده و از ریزش مو جلوگیری می کند.
گوشت گاو:
آهن یک ماده معدنی بسیار مهم است و برای رشد مو ضروری است. شما می توانید آهن را در عدس، اسفناج و پاستا پیدا کنید، اما بدن می تواند سه برابر آهن گوشت را جذب کند، بنابراین گوشت گاو را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.
گوشت سفید:
اگر در حین رژیم نگران ریزش موهایتان هستید، یادتان باشد هر هفته ماهی و مرغ سرشار از پروتئین مصرف کنید.
از:
جو دو سر حاوی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب نور خورشید به سلول های پوست سر جلوگیری می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.
Basahin din: Skin Cleaning Job Market (درآمد پاکسازی پوست در Skin Care Job)
مغز:
آجیل هایی مانند گردو، بادام و پسته حاوی روغن هایی هستند که الاستین مو را افزایش می دهند.
هویج:
هویج حاوی ویتامین A است، اما اشتباه نکنید، هویج فقط برای چشم ها نیست، می تواند موهای شما را درخشان تر و آبرسانی کند.
سیب زمینی:
اگر موهای شما نازک و خشک است، بهتر است سیب زمینی سرشار از آهن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

https://fatemehhabashi.com/best-foods-to-prevent-hair-loss/





:: بازدید از این مطلب : 4702
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: